WYJĄTKOWE MIEJSCA W POLSCE

Uwielbiam wyjeżdżać na weekend z Warszawy. Im dalej od zgiełku miasta, im większy koniec świata, im mniej ludzi tym lepiej. Za każdym razem gdy zaczynam szukać noclegu, przeglądam dziesiątki ofert, które wołają o pomstę do nieba. Zdecydowana większość noclegów w Polsce jest naprawdę straszna. Najwięcej ofert prezentuje styl po prostu brzydki i nieestetyczny a druga część jest kiczowato elegancka, obciekająca tanim złotem. Dlatego cieszy mnie bardzo, że wyjątkowych miejsc noclegowych w Polsce robi się coraz więcej, nie jest łatwo je znaleźć, ale naprawdę warto szukać. Dla ułatwienia przesyłam Wam listę swoich 4 miejsc, które w 100% mogę polecić. We wszystkich tych miejscach byłam osobiście i wracałam zachwycona. Mam nadzieję, że ta lista sprawi, że któryś z Waszych weekendów będzie niezapomniany.

1.SIRVIS APARTAMENTY/ SUWALSZCZYZNA

To pierwsze naprawdę wyjątkowe miejsce, do którego trafiłam zupełnie przez przypadek. Położone nad samym brzegiem jeziora, z pięknym widokiem we wsi, w której nie ma nic. Sama Suwalszczyzna jest dla mnie jednym z najładniejszych regionów w Polsce, przebija nawet Mazury. Ludzi jest tu zdecydowanie mniej, lasy gęstsze i bardziej dzikie, a człowiek czuje się  po prostu bardzo blisko natury. Do tego Kanał Augustowski, który dla miłośników kajaków jest super atrakcją. W granicach Polski ma aż 82 kilometry, a z najnowszych informacji wynika, że będziemy mogli przepłynąć na terytorium Białorusi bez wizy (już nie mogę się doczekać!). Sirvis Apartamenty znajdują się we wsi Mołowiste, nad brzegiem jeziora Serwy. We wsi, w której na jedynym sklepie wisi karta z napisem „dzwonić i czekać” i czeka się faktycznie dobrych parę minut zanim właściciel spokojnym krokiem przyjdzie z domu z naprzeciwka i otworzy. Tu czas płynie zupełnie inaczej niż w Warszawie, bez pośpiechu, pędu i stresu. Apartamenty zostały stworzone przez ludzi, którzy uciekli z miasta by cieszyć się urokami spokojnej okolicy. Na ich terenie stoją dwa nowe domy w stylu skandynawskim, jeden właścicieli, drugi dla gości. Cieszą oko od samego początku, w środku również zadbano o każdy szczegół. Goście mogą korzystać z rowerów, kajaków, ruskiej bani, sauny suchej, masaży, ziołowych kąpieli i wielu innych atrakcji. Ja osobiście polecam przede wszystkim kajaki, jezioro Serwy łączy się z Kanałem Augustowskim, można zaplanować świetną wycieczkę. Będąc w maju na kajakach nie spotkałam nikogo przez cały dzień, a wszystkie dzikie ptaki były na wyciągnięcie ręki. W Sirvisie czekają też na nas fantastyczne śniadania, większość produktów jest od sąsiadów dlatego na stole będą na nas czekać lokalne wędlinki czy jaja prosto z kurnika. Jak dla mnie jest to miejsce idealne i jestem przekonana, że Wam też się spodoba.

 

Kontak: http://www.sirvis.pl/

 

2.FULINOWO.PL / KUŹNICA, PÓŁWYSEP HELSKI

Kuźnice kocham od lat. Za to, że jest taka mała i spokojna, za to że plaże widać z okna a na plaży pusto i wszechobecnych parawanów brak, za najlepszą rybkę i tatar z łososia U Dawida, za całą magię jaką w sobie te rybackie miasteczko ma. Kuźnica leży między Chałupami a Jastarnią, dwoma tłumnie odwiedzanymi przez turystów miejscami. Mimo, że jest tak blisko, w ogóle ich nie przypomina. I to jest własnie magia tego miejsca. Cisza, spokój i piaszczyste plaże, czyli wszystko to co lubię najbardziej. Nad polskim morzem trudno o fajne noclegi, dlatego gdy znalazłam Fulinowo od razu zrobiłam rezerwacje na majówkę mimo, że był styczeń. Miejsce pachnie nowością a każdy najmniejszy szczegół jest dopieszczony. Położone jest 3 kroki od plaży. Na każdego gościa czeka parawan i leżaki, które można zabrać ze sobą na pustą plaże. Pokoje są dosyć ciasne, ale urocze. Najfajniejszym punktem całego obiektu jest altanka, w niej grill, stół, hamaki i piaskownica dla dzieci. Posiłki nie są serwowane, ale do dyspozycji jest w pełni wyposażona kuchnia. Biały domek widać z daleka na ulicy. Bezpłatnie można korzystać z rowerów, a wszystkim polecam wycieczkę brzegiem zatoki a dalej przez las prosto na Hel. To jest takie miejsce, w którym człowiek czuje się po prostu bardzo dobrze. Ja miałam majówkę idealną, polecam z całego serca.

Kontakt: http://fulinowo.pl/

 

3.FAJNE MIEJSCE THE GREAT PLACE/ JEZIORANY/ WARMIA

Kolejne miejsce położonej w maleńkiej miejscowości, w której nic nie ma, w środku pola z widokiem na jezioro. 40 km od Olsztyna, idealne na weekend. Samo jezioro jak dla mnie nie jest zbyt urodziwe, ale jestem osobą, która spędziła wszystkie wakacje dzieciństwa w krainie 1000 jezior czyli na Mazurach, w środku lasu, nad wodą. Co do jezior mam duże oczekiwania. Natomiast sam widok z tarasu mojego apartamentu na jezioro Pierścień jest piękny. W ogóle w Fajnym Miejscu wszystko jest na tyle piękne, że przez pierwsze pół godziny wydobywam z siebie tylko „wow, wow, wow” z zachwytu. Jest uroczo. W środku pola, z romantyczną altanką do grillowania schowaną za mostkiem. Są tutaj 4 apartamenty, do każdego wchodzi się tylko przez taras, każdy jest od siebie oddzielony tak, że nikt nikomu nie przeszkadza. Apartamenty urządzone w artystycznym stylu właścicieli, każdy z małym aneksem kuchennym. Bardzo przyjemnie. W weekendy często gotuje tu roślinnie Ewa Pe, a śniadania w koszyku zostawiane na tarasie są dla mnie spełnieniem marzeń. Z opcją mięsną nie ma problemu. Największym atutem Fajnego Miejsca oprócz tarasu i koszykowych śniadań są widoki. Widoki jak z bajki, pola, łąki, kwiaty, jezioro. Jest tak pięknie, że spokojnie można przesiedzieć cały weekend na tarasie podziwiając widoki.

Kontakt: http://www.fajnemiejsce.pl/

4. WILLA HAMRY/ PORONIN

Od 3 lat góry są moja pasją, i od 3 sezonów jeżdżę raz w roku by pochodzić po Tatrach. Nie wiem czemu na ten pomysł nie wpadłam wcześniej, mam teraz dużo do nadrabiania bo zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia. Zakopane zawsze omijam szerokim łukiem, jest to miasto, które wzbudza u mnie same negatywne emocje. Tłok, korki, hałas, jeden wielki bałagan i wszechobecne banery reklamowe czyli wszystko to czego nie lubię. Gdzie w takim razie w góry jeśli nie do Zakopanego? Okazuje się, że w pobliżu jest sporo mniejszych miejscowości, które są dużo bardziej urokliwe niż stolica polskich gór. Willa Hamry leży w Poronienie a w zasadzie na jego obrzeżach bo do centrum miasteczka na szczęście jest spory kawałek co jest jest pierwszym plusem. Przepiękny design to zdecydowanie drugi z plusów. Dom i duże, przestronne pokoje urządzone są w nowoczesnym stylu góralskim, bez kiczu za to ze smakiem. Wielkie brawa dla osoby, która zaprojektowała wnętrza. Rano serwowane są pyszne śniadania w postaci szwedzkiego stołu, znajdziemy coś na ciepło, na słodko, oraz duży wybór dobrej jakości wędliny, sera i pieczywa. Dodatkowo cała kuchnia i urocza sala kominkowa jest do dyspozycji gości. Jestem wielką fanką ogrodów, altanek i wszelkich atrakcji na powietrzu. W Willi czeka na nas altanka, miejsce na ognisko i grilla i spory plac zabaw dla dzieci, które są tu bardzo licznymi gośćmi. Dla mnie jest to miejsce do którego mogę wracać co roku. Jeśli cenicie sobie ciszę, spokój i piękny design to miejsce na pewno Wam się spodoba.

Kontakt:http://www.willa.hamry.pl/

3 Comments Add yours

  1. Magdalena Maszota pisze:

    Witam, polecam Panstwu jeszcze Sasino i Cisowy Zakatek. To jest tez swego rodzaju koniec swiata 🙂 Pozdrawiam z Bawarii

    Lubię to

    1. Trochę daleko z Warszawy, ale mam nadzieje, że kiedyś się uda dojechać 🙂

      Lubię to

Skomentuj

